Tippek cégkivonat beszerzéshez

A legtöbb céges ügyintézéshez szükség van cégkivonatra, emiatt minden vállalkozásnak rendszeresen kell cégkivonatot beszereznie, igényelnie. Lássunk néhány tippet a beszerzéssel kapcsolatban.

Az egyik legfontosabb tipp, hogy a legegyszerűbb, ha online szerzed be a cégkivonatot, különösen akkor, ha nem közhiteles cégkivonatra van szükséged, hanem hiteles vagy e-hiteles dokumentumra, ezek ugyanis elektronikus formában, e-mailben fognak megérkezni. Akkor is az online beszerzés a legjobb döntés, ha azonnal kell a cégkivonat, mert a fizetést követően pár percen belül küldik is a cégkivonatot. Emiatt érdemes bankkártyás fizetést választani, mivel így azonnal lehet sikeresen fizetni, munkaidőn kívül is.

Ha valamilyen ügyintézéshez kell a cégkivonat, akkor az igénylés előtt utána kell járni, hogy milyen típusú cégkivonatra van szükség. Ezzel pénzt lehet megtakarítani (felesleges közhiteles cégkivonatot rendelni, ha elég a hiteles változat is), és az ügyintézés is megkönnyíthető, nem fogsz úgy járni, hogy nem megfelelő cégkivonatot rendelsz az adott ügyintézéshez.

Ha idegen nyelvű cégkivonatra van szükséged, érdemes az adott nyelven igényelni a cégkivonatot. Ha utólag fordíttatod le, akkor az több idő is lesz, és többi is fog kerülni.

Mivel egy cégkivonat 30 napig érvényes, ezért az igénylést érdemes úgy időzíteni, hogy a cégkivonat felhasználása beleférjen az igénylés utáni 30 napba. Elektronikus formátum esetén ez könnyen megy, mert azonnal megérkezik a cégkivonat, de közhiteles, papír alapú cégkivonat esetén számolni kell a kiszállítás idejével is.

Szólj hozzá!